تور شانگهای, تور چین, تور لحظه آخری شانگهای

تور شانگهای، تورهای شانگهای، تور ارزان شانگهای، تور مسافرتی شانگهای، تور ارزان شانگهای , تور چین , تور شانگهای با نرخ ویژه

تور شانگهای, تور چین, تور لحظه آخری شانگهای

تور شانگهای، تورهای شانگهای، تور ارزان شانگهای، تور مسافرتی شانگهای، تور ارزان شانگهای , تور چین , تور شانگهای با نرخ ویژه

تور شانگهای، تورهای شانگهای، تور ارزان شانگهای، تور مسافرتی شانگهای، تور ارزان شانگهای , تور چین , تور شانگهای با نرخ ویژه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

غذای لذیذ چینی

چین کشور پهناوری است که غذاهای متنوع و با طعم‌های گوناگونی را در خود جای‌داده است. علاوه بر آن غذاهای محلی هر ناحیه از این کشور به‌کلی متفاوت‌اند. به‌عنوان مثال غذای محلی شانگهای شیائو لانگ بائو( xiao long bao )(سوپ کوفته ) است درحالی‌که در پکن اردک پکنی طرفداران بسیاری دارد. با کجارو همراه باشید تا ۲۴ غذای لذیذ چینی آشنا شوید تا در سفر به چین آن‌ها را تجربه کنید.

کانگ یو بینگ (cong you bing) مدل چینی پنکیک مرزه است که از پیازچه خرد شده با مخلفات در مغز نان مسطح تهیه می‌شود.
اردک پکینگ (Peking duck)
گوشت اردک با پوست نازک و ترد آن یکی از غذاهای محبوب چینی‌هاست. این غذا با پنکیک پیازچه، خیار و سس هویسن سرو می‌شود. این غذا که به اردک پکنی (Peking duck) مشهور است غذای موردعلاقه مردم پکن است. ۳

یو شیانگ رو سی (Yu xiang rou si) گوشت سرخ‌شده در سبزیجاتی چون قارچ و فلفل است که با سس سیر سرو می‌شود. این غذا در جنوب ایالت سیچوان طرفداران بسیاری دارد.
دونگ پو (Dongpo)
این غذای محلی استان هانگژو که نام شاعر، نقاش و سیاست‌مدار بزرگ چینی دونگ پو (Dongpo) را به خود گرفته است از طبخ گوشت تابه‌ای حاصل می‌شود. تکه‌های گوشت چربی‌دار و بدون چربی هر دو در دونگ پو وجود دارند.
لازی جی (la zi ji)
اگر به دنبال غذای تند و آتشین می‌گردید، در استان سیچوان چین لازی جی (la zi ji) را تجربه کنید. این غذا با سینه مرغ سرخ‌شده به همراه، فلفل، کنجد و فلفل‌های تند طبخ می‌شود.
نیلوفراسمانتوس ( osmanthus lotus)
اگرچه ریشه نیلوفراسمانتوس (osmanthus lotus) یک گیاه محسوب می‌شود اما شیرینی بیش از حد آن به این ریشه طعمی چون نبات داده است. ریشه اسمانتوس به همراه سس قرمز شیرین، گلاتین برنج و کمی از خود گیاه نیلوفر اسمانتوس سرو می‌شود. این غذا یکی از غذاهای معروف خیابانی شهر شانگهای است اما در استان هانگژو هم سرو می‌شود.
یو ژیا مو (iou jia mo)
یو ژیا مو (iou jia mo) نسخه چینی برگر است، که از گوشت چرخ‌کرده سرخ‌شده به همراه پیاز تشکیل‌شده با در نان پیچیده می‌شود. اگرچه ریشه این غذا به استان شیاآنشی باز می‌گردد اما این غذا امروزه در سرتاسر چین علاقه‌مندان بسیاری دارد.


شیائو لانگ بائو (Xiao long bao)
شیائو لانگ بائو (Xiao long bao) مدل شانگهایی دمبلجنس است که از گوشت خرچنگ خرد شده و مایعی خوش‌طعم درست می‌شود. با هر قاشق از سوپ مرزه، لقمه‌ای از کوفته خورده می‌شود.
ژیا جیانگ میان (zha jiang mian)
ژیا جیانگ میان (zha jiang mian)، از خمیر اشتهاآور سویا و نودل تشکیل‌شده است. این غذا که بازمانده از سنت دیرین چینی‌ها در سرو نودل است در هر منطقه از چین به روش متفاوتی طبخ می‌شود.
مرغ بگار (beggar’s chicken)
مرغ بگار (beggar’s chicken) ( بگار به معنی سائل و فقیر) برخلاف نام آن غذایی بسیار غنی و مختص استان جیانگ سو است که طبخ آن به مهارت زیادی نیاز دارد. این غذا که از مرغ شکم پر با گوشت چرخ‌کرده و قارچ درست‌شده در برک نیلوفر آبی پیچیده شده و با خاک رس پخت می‌شود. پس از طبخ کامل غذا، خاک رس اطراف مرغ شکسته شده و مرغ بگار آماده سرو می‌شود.
دن دن مین (dan dan mein)
این ظرف رشته پرطرفدار در خیابان‌های استان سیچوان، از رشته‌فرنگی آغشته به ترشی سبزیجات و گوشت چرخ‌کرده تشکیل‌شده است. این غذا دن دن مین (dan dan mein) نام دارد و با روغن چیلی درست می‌شود.
چار سیا بائو (char siu bao)
چار سیا بائو (char siu bao) غذای منطقه کانتوکی چین است که از گوشت چرخ‌کرده با سس شیرین گوشت درست‌شده و در مغز نان بخار پز می‌شود.
ما پو توفو (ma po tofu )
شاید تلفیق توفو ( چیزی شبیه پنیر که از شیر سویا درست می‌شود) و گوشت کمی عجیب به نظر برسد اما ما پو توفو (ma po tofu ) غذای لذیذ برای مردم استان سیچوان چین است. این غذا از مخلوط توفو ، گوشت و سس سبزیجات در روغن چیلی درست می‌شود.
ما پو توفو (ma po tofu )
ما پو توفو (ma po tofu ) نه‌تنها یک دسر چینی، که یکی از هنرهای سنتی چین است. این آب‌نبات به‌طور عمده از شکر، شربت مالتوز و بادام زمینی، کنجد و نارگیل درست می‌شود.


کونگی (congee)
کونگی (congee) سوپ غلیظ برنج است. این غذا از پخت دانه‌های برنج در آب به دست می‌آید. کونگی در چین به همراه بسیاری دیگر از غذاها همچون مرغ، گوشت و دونات سرو می‌شود.

۱۶u tiao)
یو تیائو (you tiao) ورژن چینی کرولر ( کلوچه تخم‌مرغی سرخ‌شده ) است که شکلی شبیه خمیر سرخ‌شده طلایی رنگ دارد. رد پای این غذا که به همراه کانگی سرو می‌شود را در بسیاری از خیابان‌های چین می‌توان یافت.
تخم‌مرغ صدساله (Century eggs)
تخم‌مرغ صدساله (Century eggs) غذایی به ابتکار مردم هونان چین است. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید تخم‌مرغ، اردک یا بلدرچین در ترکیبی از خاک رس، خاکستر، نمک، آهک و پوست برنج برای هفته‌ها یا ماه‌ها چال می‌شود و طی فرآیندی رنگ، بو و مزه آن تغییر خاصی می‌کند.
شومای (Shumai)
شومای (Shumai) نوع خاصی از پیراشکی است که مختص استان گوانگدونگ است. این پیراشکی معمولا با میگو و گوشت و سبزیجات پر شده و به‌طور معمول به‌عنوان میان وعده سرو می‌شود.
گان بیان سی جی دو (Gan bian si ji dou)
گان بیان سی جی دو (Gan bian si ji dou)، یا لوبیا سبز خشک سرخ‌شده غذای محلی استان سیچوان چین است. برای تهیه این غذا، ابتدا رشته های لوبیا سبز کباب می‌شود تا بافت آن‌ها ترد شود. سپس لوبیا سبزهای کباب شده در مخلوطی از پیازچه، زنجبیل، سیر و ریشه خردل سرخ می‌شود.
لیانگ پی (Liang Pi)
شیان مرکز استان شاآنشی بهترین مکان برای تجربه لیانگ پی (Liang Pi)، بسته‌های سرد نودل با طعم‌های متفاوتی از سبزیجات است. رشته‌فرنگی‌های دراز و پهن این غذا از گندم و آرد برنج تهیه می‌شوند.
زونگزی (zongzi)
زونگزی (zongzi) که از برگ‌های بامبو و گلاتین غلیظ برنج تهیه می‌شود در سرتاسر چین علاقه‌مندان بسیاری دارد. این غذا دو طعم شیرین و مرزه دارد.
تانگ جی می لس (tang cu li ji)
تانگ جی می لس (tang cu li ji) غذایی گوشتی است که همزمان دو طعم شیرین و ترش را به دهان می‌دهد. پوسته این غذا ترد اما میانه آن بسیار نرم و دلپذیر است.
گائو تای (guo tie)
گائو تای (guo tie) یک نوع پیراشکی چینی است که با میگو یا گوشت پر شده و سپس با پیاز، کلم و زنجبیل طعم داده می‌شود.
چو دوفو (chou dofu)
علیرغم نام نه‌چندان اشتهاآور آن چو دوفو (chou dofu) (توفو بد بو) یکی از غذاهای اصلی خیابان‌های شانگهای است. این غذا که از توفو خوابانده شده در شیر و سبزیجات درست می‌شود می‌تواند به‌صورت سرخ‌شده، بخار پز، کباب یا خورشتی سرو شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی